Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

عملکرد مالی ١٠٠ شرکت را اینجا در یک قاب رایگان بخوانید/ بخش دوم

تعدیلات این "١٠٠ شرکت" را از دست ندهید

بورس24 : با توجه به حجم بالای گزارشات شرکت ها در کدال، این مطلب در چند بخش ارائه  شد که در بخش دوم عملکرد 100 شرکت را به قرار زیر مشاهده می نمایید (جدول زیر بر اساس حروف الفبا مرتب شده است).

برای مطالعه بخش اول شامل گزارش 3 ماهه 140 شرکت به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bourse24.ir/news/136049++
 

در نمادهای اتکای، بشهاب، پارسان، پاکشو، پکویر، پلاسک، ثباغ، ثفارس، چکارن، حپارسا، حپترو، خاهن، خپارس، ختور، خکاوه، خکمک، خودرو، داسوه، ددام، درازک، دکیمی، ساینا، شاراک، شپاکسا، شپترو، شسینا، شکلر، غدام، غگرجی، فاذر، فایرا، قزوین، قهکمت، کترام، کسرا، کماسه، لسرما، همراه، وتوشه، ورنا، وغدیر، وکار EPS جدید بدون تغییر برابر با EPS  قبل توسط شرکت اعلام شده از این رو تعدیل بودجه در جدول عدد صفر را نشان می دهد.

درنمادهای اتکای، ثپردیس، ثرود، دانا، سمگا، غالبر، غبهنوش، کیمیا، میدکو، هرمز، وگردش نیز تا این لحظه تنها صورت مالی دوره ای آنها در کدال ارائه شده است لذا به محض اعلام بودجه جدید تعدیل یا عدم تعدیل آن اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است در نمادهای دعبید، ومعادن، غشصفا  افزایش سرمایه در عملکرد مالی شرکت لحاظ شده است.

خاذین: ترکیب و تیراژ مندرج در بودجه اصلاحی بر اساس آخرین برنامه ابلاغی گروه خودرو سازی سایپا بررسی و تنظیم گردیده است . لازم به ذکر است نرخ های فروش اعمال شده در بودجه تعدیلی بر اساس پیش بینی رشد قیمت سنوات گذشته بوده و بدهی است در صورت بروز هر گونه تغییری که منجر به تغییر عمده در مجموعه عملکرد مالی شرکت گردد ، موارد به اطلاع بازار سرمایه رسانده خواهد شد .

خاور: توضیح این نکته ضروریست که دلیل کاهش مبلغ فروش 3ماهه اول سال95 نسبت به دوره مشابه سال قبل، مشکل عدم امکان شماره گذاری محصولات اصلی شرکت (کامیونهای WHو دنیز) بوده است که پس از رفع مشکل شماره گذاری، فروش این خودروها در تیرماه انجام گردید که باتوجه به گزارشات سیستم فروش در صورت عدم وجود مشکل فوق تعداد 154 دستگاه محصول به ارزش 205ر312 میلیون ریال به فروش  3ماهه اول سال 95 اضافه می گردد.

ددام: با توجه به برنامه ریزی انجام شده جهت خرید مواد اولیه با قیمت مناسب ، دورنمای کاهش هزینه مالی بدلیل کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و نیز خریدهای خارجی 180 روزه ، به نظر هیئت مدیره دستیابی به اهداف بودجه سال 1395 وجود دارد.

دشیمی: علی رغم اینکه عمده فروش سه ماهه اول محصول پتاسیم کلاو بوده و این محصول از حاشیه سود پایینی برخوردار می باشد در سه ماهه اول سود شرکت در سطح پایین تری قرار گرفته است که با توجه به تکمیل سبد محصولات انتظار می رود در سه ماهه دوم پیش بینی فروش و سود مورد انتظار  محقق گردد

دعبید: با توجه به فروش محصولات با حاشیه سود بالاتر در سه ماهه ابتدای سال 95، بهبود مبلغ فروش و حاشیه سود ناخالص شرکت از محل فروش محصولات مذکور حاصل شده است. همچنین شرکت نسبت به افزودن تعداد 28 محصول جدید به سبد کالاهای تولیدی خود اقدام نموده که فروش این محصولات در6 ماهه دوم سال مالی باعث افزایش مبلغ فروش کل شرکت خواهد شد.

ساربیل: کاهش مقدار فروش و نرخ فروش بدلیل رکود بازار مصرف ازجمله دلایل تعدیل سود هر سهم می باشد.

سشرق: اطلاعات بر اساس نه ماه واقعی و سه ماه برآورد جدید تعدیل شده است, لازم به ذکر است در بخش سایر درآمدهای متفرقه سود ناشی از فروش دارایی های ثابت به مبلغ 120 میلیارد ریال منظور گردیده که سود مذکور ناشی از پیش بینی فروش ساختمان میدان آرژانتین می باشد و  بدیهی است در صورت عدم تحقق فروش مبلغ 120 میلیارد ریال به زیان پیش بینی شده اضافه خواهد گردید.

سغرب: افزایش هزینه های مالی ناشی ار شناسایی بهره ای تسهیلات دریافتی توسط شرکت می باشد . افزایش درآمد سرمایه گذاری عمدتا" ناشی از شناسایی سود نقدی تقسیمی شرکت های سیمان بجنورد و بهبهان و شرکت پترو شیمی کرمانشاه می باشد .کاهش مبلغ فروش ناشی از تعدیل نرخ فروش پیش بینی شده می باشد.

سکرد: علت کاهش مبلغ فروش نسبت به بودجه اولیه بدلیل برودت سرمای منطقه کردستان و تغییر شرایط سیاسی و اقتصادی منطقه کردستان عراق و رکود بخش ساختمان و عدم اجرای طرحهای عمرانی مهمترین عامل کاهش نسبت به بودجه می باشد . با توجه به این که فروش سیمان بصورت فصلی است کاهش مقدار فروش در فصل سرد سال در نیمه دوم سال مالی شرکت قابل جبران می باشد. علت افزایش هزینه مالی ناشی از برآورد تاریخ بهره برداری پروژه بوده که با افتتاح پروژه هزینه مالی دوره مربوطه در پیش بینی اصلاح شد .

شاراک: بدلیل خارج شدن شرکت از شمول صنایع آلاینده محیط زیست در سال 95 هزینه ی عوارض آلایندگی محیط زیست در نظر گرفته نشده است، در پیش بینی اولیه طبق مقررات مربوطه یک درصد فروش کل در محاسبات منظور شده بود.

شپدیس: علت کاهش فروش محصولات نسبت به آخرین پیش بینی، عمدتاً بابت کاهش نرخهای فروش جهانی اوره و آمونیاک می باشد. علت کاهش بهای تمام شده کالای فروش رفته نیز عمدتاً بابت کاهش مقدار فروش آمونیاک نسبت به پیش بینی قبلی می باشد که با توجه وضعیت خاص صادرات آمونیاک و کشتی های مخصوص جهت حمل آمونیاک و همچنین با توجه به شرایط واقعی  فروش نه ماهه دوره مالی، پیش بینی نهائی تعدیل گردیده است.

شسینا: علت کاهش سود پیش بینی شده برای سه ماهه اول ،کاهش حجم صادرات هگزامین می باشد که علاوه بر از دست رفتن سود حاصل از فروش ، کاهش تولید را نیز در بر داشته که هزینه های سربار مربوط به تولید هگزامین از دست رفته را نیز به آن افزوده است.

فاما: علت تعدیل بودجه سال 1395 بر اساس عملکرد 3 ماهه: با توجه به سیاست های بازاریابی و فروش و تاثیرات ناشی از برجام افزایش در نرخ فروش محصولات صورت پذیرفته است/ با توجه به اینکه در سه ماهه اول سال اغلب فروش ها به صورت نقدی صورت گرفته و همچنین این روند به احتمال فراوان تا پایان سال ادامه خواهد داشت باعث افزایش سود سپرده های بانکی گردیده است.

قشرین: با توجه به عدم تحقق تصفیه  وتبدیل بیست هزار تن شکرخام پیش بینی شده قبلی به شکر سفید درآمد حاصل از آن  کاهش می یابد و همچنین عدم دریافت مطالبات بابت مابه التفاوت مصوب قیمت فروش شکر ،باعث کاهش شدید نقدینگی شرکت و افزایش نابهنجار هزینه های مالی خواهد بود.

قنقش: افزایش مبلغ درآمدهای عملیاتی و بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی به علت تغییر درطبقه بندی فروش ملاس می باشد.

قهکمت: درآمد هرسهم سال مالی منتهی به 31/06/1395 بالحاظ مابه التفاوت نرخ فروش (تعهدات دولت) از قرار هرکیلو شکر به مبلغ 2300 ریال و جمعا به نرخ 25300 ریال مورد محاسبه قرارگرفته است.

کترام: شرکت عنوان کرده است؛ با تولید و عرضه محصولات جدید و اقبال بازار ، دستیابی به بودجه سال 95 امکان پذیر می باشد.

کفرا: نظر به اینکه درصد پوشش EPS سه ماهه نسبت به سال در حدود 10 درصد می باشد ولیکن پیش بینی می شود: با سفارشات اخذ شده از مشتریان و فروش زمین 54.000 متری EPS اولین پیش بینی تا پایان سال محقق گردد.

کیمیا: با توجه به تاخیر در تحویل ماده معدنی توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در سه ماهه اول سال 1395 که موجب کاهش فروش این شرکت نسبت به بودجه 1395 گردیده است لازم به توضیح است که کسری مزبور در تیرماه 1395 با توجه به دریافت سهمیه ماده معدنی جبران گردیده است . در صورتیکه سود 3 ماهه 1395 نسبت به بودجه تنها 2 صدم درصد انحراف داشته است .

ورنا: شناسایی سود حاصل از سایر فعالیتها ناشی از سود عملکرد سالهای 89 لغایت 93 سهام شرکت ایران خودرو می باشد که در خصوص اقاله مبایعه نامه بین شرکت سرمایه گذاری رنا با شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی بوده است. کاهش هزینه های مالی براساس توافقنامه منتعقده ما بین گروه سرمایه گذاری رنا و سرمایه گذاری سایپا می باشد که مقرر گردیده است از تاریخ 1/1/1394 محاسبه بهره (سالانه 24%) نسبت به اصل بدهی شرکت رنا به شرکت سرمایه گذاری سایپا متوقف گردد.

ولصنم: شرکت اعلام نموده است؛ کاهش هزینه های تامین مالی  ناشی از تشویه تسهیلات دریافتی از بانک صنعت و معدن در اسفند ماه 1394 می باشد. افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری ناشی از تقشیم سود 70 درصدی شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند و همچنین ناشی از فروش حق تقدمهای استفاده نشده افزایش سرمایه شرکت مذکور میباشد. افزایش سرمایه گذاری در شرکتهای خارج از بورس در فرم صورت وضعیت پورتفوی سهام  شرکتهای خارج از بورس عمدتا ناشی از فروش حق تقدمهای استفاده نشده افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند میباشد.

ومعادن: با توجه به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مجتمع فولاد خرسان و تقسیم سود انجام شده در آن مجمع نیاز به تعدیل اطلاعات پیش بینی شده برای سال 1394 بود که انجام و ارسال می گردد. با توجه به عدم برگزاری تمامی مجامع عمومی عادی سالیانه شرکتهای سرمایه پذیر ازجمله شرکت های چادرملو و گل گهر و صبانور امکان هرگونه تغییر مثبت و یا منفی در EPS با توجه به سود تقسیم شده در مجامع آتی شرکتهای مزبور وجود دارد.

منبع خبر: سازمان خبری_تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24